Stavanger Generalsekretæren i den kristelige organisasjonen Medier og familie er provosert. Misjonsselskapet har fått øremerket pengestøtte fra privatpersoner for å lage den 20 sekunder lange reklamefilmen. Kristne miljøer har tatt sterkt avstand fra Schaus program.— Det er to måter å møte ham på, enten kan vi si «fy, fy, nei dette vil vi ikke se på». Eller vi kan benytte muligheten til å vise at dette er et problem vi jobber med, sier generalsekretær Kjetil Aano i Det Norske Misjonsselskap til aftenbladet.no. Familie og medier.

Familie og medier raset mot Misjonsselskapet, melder NRK. Organisasjonen mener NMS er med på å betale for et program der poenget er å oppsøke helvetes innerste sirkler.Generalsekretæren i den kristelige organisasjonen, Geir Magnus Nyborg, mener det er provoserende at Misjonsselskapet sender en reklamefilm like før et program som skal voldta alle oppfatninger fundamentert på barnetro. Sendes torsdag.

Reklamefilmen skal sendes på TV 2 torsdag, umiddelbart før program nummer fire i Kristoffer Schaus serie. Reklamen er satt sammen av bilder fra selskapets prosjekter, og en stemme forteller at Misjonsselskapet gir barn et alternativ til en tilværelse i barneprostitusjon. Nyborg er imidlertid sikker i sin sak.- NMS tenker feil, og jeg håper både fagfolk og fotfolk vil si dem noen pauli ord i denne sammenhengen. NMS burde være opptatt av å ta vare på sin merkevare som er en av de mest gullkantede i Norge, sier Nyborg. ©NTB