KRISTIANSAND: — Det er ikke pengene, men prinsippet. De betaler ikke tilbake, og lyver når de i avisen sier noe annet, sier Arne Tellefsen (53) fra Kristiansand.

Fædrelandsvennen snakket i går også med andre som ikke fikk tilbud om å få refundert billettutgifter til kansellerte ferjer.

— Dette må være en misforståelse, sier linjedirektør Odd Grønberg i Color Line.

SJØ OG BOOKING

2. pinsedag tok Arne Tellefsen og kona Gøran Vinje (47) morgenturen med MS «Silvia Ana». Samme kveld skulle de tilbake 20.30. — Det var mye sjø ned, men jeg fikk flere ganger beskjed om at båten ville gå om kvelden. Hvis ikke hadde jeg booket om til «Christian IV», som går 01.15. Det skar seg likevel. «Silvia Ana» ble innstilt, og nå var «Christian IV» også full.

Tilbudet var å vente til neste dag, men «Silvia Ana» var innstilt også da, og «Christian IV» gikk uansett ikke{hellip}

Så da ble det landeveien hjem - godt over 1200 kilometer. Tellefsen fikk tvert nei da han ba om å få de 1490 kronene billetten kostet tilbake.

— De hadde ikke noen forpliktelse, sa de. Jeg ble jeg sint, og fikk snakke med linjedirektør Odd Grønberg på telefon. Svaret var det samme, men han lovte å se på saken og ringe meg. Jeg har ikke hørt en pip. De sier de er bedre enn Master Ferries, men det er bare tull, sier Tellefsen.

- GIR IKKE PENGER PÅ KAIA

Linjedirektør Odd Grønberg mener det hele må være en misforståelse.

— Når båten er innstilt betaler vi tilbake den ubrukte ferjebilletten. Men vi deler ikke ut penger på kaia. Folk må rette et krav til oss, sier Odd Grønberg.

Svaret får Tellefsen til å se rødt:

— Dette er verste ansvarsfraskrivelse. Jeg snakket personlig med ham, og han skulle ta kontakt tilbake. Vi kjenner flere som er møtt på samme vis, men som ikke gidder å krangle om pengene. Denne standarden han snakker om er bare tull, hevder Tellefsen.