"Sakte og usikker. Facebook kommer visst til meg også, mot alle odds". Det skrev Cecilie Thunem-Saanum da hun kom seg på Facebook 27. september 2010. — Jeg spøkte med at jeg var sist i landet, sier hun. Nå har hun 2247 følgere på bedriftsprofilen sin på Facebook. Dama som trener folk i kommunikasjon og tidsstyring, tenkte som så mange andre. At Facebook var et kaffeslaberas.

Men så hørte hun om flere som omtalte henne på sosiale medier. Da tok hun det store skrittet, som skulle vise seg å bety alt.

— Det som har skjedd er helt fantastisk. Jeg har nådd et enormt marked gjennom Facebook. Nå er jeg fullbooket, jeg er veldig heldig, sier hun.

Hun opprettet bedriften i Stavanger i 2004. Før hun startet opp igjen på Sørlandet i 2010, var hun hjemme med sykt barn. Da den sovende bedriften skulle vekkes, måtte hun starte på nytt med null i avtaleboken, og et helt nytt marked på Sør- og Østlandet. Før hun ble Facebook-bruker var hun på Twitter. Også der har hun hentet mye av kundegrunnlaget.

— Det hadde vært mye tyngre å starte uten disse to kanalene. Det er en helt annen verden. Jeg får mange hilsener, input og henvendelser via direktemeldinger. Det er her de finner meg, sier Cecilie Thunem-Saanum.

Nå jobber hun med å få andre bedrifter til å komme seg på Facebook. I disse dager skal hun trene gründere på sosiale medier og om hvordan de skal bruke dette i jobbsammenheng.