KRISTIANSAND: — Nettet er oppe og trafikken går som normalt. Feilen har sittet i programvaren i en sentral enhet i nettet, opplyser Håkon Honningsvåg, administrerende direktør i Los Bynett klokken 13.40 mandag.

De første problemene for Los Bynett-kundene begynte å melde seg i 14-tiden søndag.

— Har vært uten internett siden klokka 14.00, fortalte en leser i Søgne til Fædrelandsvennen søndag.

Mandag slet fortsatt Los Bynett med nettet.

— Situasjonen er dessverre omtrent den samme som i går. Vi har fortsett en ruterfeil sentralt i nettet vårt. Vi jobbet for å fikse feilen i natt, men utbedringen løste ikke problemet. Det berører tilgangen til internett for en del av våre kunder, sa Honningsvåg mandag morgen.

Vet ikke hvor mange

Han vet ikke hvor mange kunder som har vært berørt av feilen.

— Vi vet ikke hvor mange, og har heller ikke forutsetning for å finne det ut. Problemene kommer og går litt, og er ikke begrenset til geografiske områder. Feilen sitter sentralt i nettet vårt. Men feilen berører tydeligvis ganske mange. Vi jobber med full styrke for å rette feilen. Jeg håper den er fikset innen folk kommer hjem fra jobb mandag ettermiddag, sa Honningsvåg.

Los Bynett har 8000 privatkunder i Agder.

Bedrifter har nett

Bedriftskundene i Los Bynett var ikke berørt av feilen.

Dette er beskjeden som lå ute på Los Bynetts hjemmesider:

"Vi har for tiden problemer med internettjenesten. Vi jobber med å rette feilen, men har foreløpig ingen estimert rettetid. Vi beklager de ulempene dette medfører."

Hvordan rammes du? Fortell din historie i debatten under artikkelen!

Los bynett ble solgt ut fra Los ved nyttår og er nå heleid av Telenor.