FARSUND : — Vannproblemene er oppstått nylig og vi har akkurat startet med arbeidet for å tette for vannet, sier byggeleder i Statens vegvesen, Odd Johansen til Farsunds Avis.

Han forteller at det ikke er noen dramatikk knyttet til vannproblemene, men at arbeidet kommer til å ta en del ekstra tid. Det bores flere hull på stedet, og med høyt trykk blir sementmørtel injisert i fjellet for å holde vannet unna.

Inntrengingen av vann er ikke det første hinderet utbyggingen støter på. I mars i år gikk det et ras inne i Ravneheitunnelen.Merarbeidet etter denne episoden er nå unnagjort

Sprekker budsjettet

Problemene som har oppstått underveis fører til at utbyggingen av veien under Ravneheia blir dyrere enn plananlagt.

– Det blir overskridelser. Det er sikkert, men noen endelig oversikt har vi ikke. Nå prioriterer vi å bygge riktig videre i forhold til det som er skjedd. Så får kostnadene komme etterpå, sier Johansen.

Planen var at den nye riksvei 465, mellom Kjørrefjord og Sande, skulle åpnes 1. november 2008. Nå ser det ut til at du ikke kan kjøre på veien før på nyåret i 2009.