KRISTIANSAND: — Dette kan du godt kalle for gullet mitt, sier Wiggo Olsen, og viser oss velvillig rundt på MM «Princess». Vi får bese oss på både 1. og 2. dekk, samt i «tredje høgda», selve soldekket.Båten er så spesielle som det bare er mulig, inspirert av hjuldamperne på Mississippi. Og ikke minst imponerende, Wiggo Olsen har tenkt ut og bygd hele den 86 fot lange farkosten selv. På egen hånd.- Du må jo han utrolige kunnskaper om både konstruksjon, båtbygging, håndverk, elektronikk, osv., for å klare noe slikt?- Du vet det, når du er oppvokst i Kuholmen, da har du fått med deg en solid ballast. Egentlig alt det som trenges for livets seilas, sier han.Dette er tredje sesongen Wiggo Olsen har MM «Princess» i drift. Han må forresten finne et annet navn ettersom møndighedane har protestert. «Kvin» eller helst «Deltakvin» kan bli det nye navnet.Ideen til å bygge hjuldamper tok plass inne i hodet til Wiggo Olsen etter at han fikk avslag på å bygge naust på egen eiendom til den nye og flotte 19 fots trebåren sin. - Kan ikke la en trebåt ligge ute om vinteren, påstår han. Ettersom han ikke fikk lov til å bygge landfast naust, bygde han et flytende. Så begynte planen og hjuldamper å ta form, i tankene. Og «Princess» er konstruert slik at han kan seile 19-foteren inn i en båtgarasje som er anbrakt i hjuldamperens bakpart. Der er det også daviter for å heise den litt opp av vannet. Styrehuset er bortimot like velutrustet som på Danmarks-ferja. Både radar og autopilot og annet nødvendig utstyr.Men mest stolt er Wiggo Olsen av roret. Det skriver seg nemlig fra det siste norske dampskipet, MS «Bårlind». Og på andre dekk, bak styrehuset, kommer vi til to salonger, representative for et hvert godt møblert hjem. Og over der igjen - soldekket, på rundt 60 kvadratmeter.Båten er bygd på katamaran-prinsippet. Den får to kjøler. Fremdrift er to påhengsmotorer, hver på 60 hestekrefter. De gir en fart på opp mot ti knop, i følge reder og skipper. Baugpropeller gjør manøvrering i trangt farvann til en lek.- Dette var ingen heksekunst. Det kan en hver med tiltakslyst gjøre, mener Wiggo Olsen. Han påstår også at han ikke har hatt en eneste tegning å rette seg etter. Ikke annet enn en skisse på løeveggen.- Og kommunen?- Har ikke hørt ett ord fra dem siden jeg fikk avslag på å bygge naust.