KRISTIANSAND: Da SAS tok opp konkurransen med Braathens mellom Kjevik og Gardermoen i desember i fjor, fløy 16 fly daglig mellom de to flyplassene.Om drøye to uker er antallet redusert til 12.På det meste hadde Braathens 11 rundturer til og fra Oslo, og SAS hadde fem. Nå har Braathens åtte, mens SAS er nede i fire fra mandag.— I denne omgang reduserer vi totaltilbudet i Norge med åtte rundturer. Det tilsvarer fem prosent av rutenettet innenlands, sier distriktssjef Ronny Andersen.To maskiner droppes på strekningen Trondheim-Oslo, to tas bort mellom Bergen og Oslo, like mange reduseres mellom Stavanger og hovedstaden, mens én avgang blir borte mellom Ålesund og Oslo.- Vi var nødt til å legge oss på et mer fornuftig tilbud. For Kjeviks del var valget enkelt. 13.45-avgangen fra Kristiansand har som regel snaut 20 passasjerer. Flyet har plass til 120, sier Andersen.Også BU 213 klokken 12.30 fra Gardermoen til Kjevik er historie i slutten av november.Årsaken til reduksjonene er den voldsomme overkapasiteten som ble bygd opp da Gardermoen tok over som hovedflyplass i fjor høst.