VENNESLA: Det er veldig hyggelig med positiv oppmerksomhet rundt det vi gjør. Vårt salg og markedsføring skjer like mye nasjonalt som lokalt. Vi synes det er artig at vårt arbeid registreres av en bredt sammensatt jury lokalt, sier daglig leder i Scan Trade, Terje Normann Johanssen.Scan Trade er den 23. bedriften eller institusjonen som får tittelen som Årets markedsfører i Vest-Agder. I år nappet Scan Trade tittelen i skarp konkurranse med fjorårets vinner QuartFestivalen, som var nominert igjen, og Start ASA. Det er markedsføringsforeningen i Kristiansand som deler ut prisen.— Oppmerksomheten rundt oss var nok større i 1998 enn den har vært i 1999, blant annet på grunn av fotball-VM. Men vi jobber langsiktig. I år har vi reforhandlet avtalen med landslaget til ut 2004, og det er en viktig avtale for oss. Vi har som mål å bli størst innen hovedsegmentet fotball innen 2002. I dag har vi en klar andreplass, sier Terje Normann Johanssen.Avtale med Start

Nå i høst har Scan Trade også inngått avtale med nyopprykkede Start.- Det ville være for dumt for oss om vi ikke hadde Start. Vi har betalt relativt mer enn vi markedsmessig burde gjort, men det var en viktig avtale for oss å få, sier Scan Trades daglige leder, som også har en fortid i ledelsen i nettopp Start.Scan Trades strategi er også å profilere seg i forhold til grasrota.- Vi velger John Humborstad og terrengskarusellen i Kristiansand fremfor å satse på Geir Moen. Vi satser også på avtaler med idrettsklubber lokalt gjennom butikker og forhandlere. Der bruker vi penger, fremfor å satse på store nasjonale kampanjer. I år har vi også inngått avtale med Vest-Agder Bedriftsidrettskrets som er viktig for oss, sier Terje Normann Johanssen.Nå har Scan Trade 80 prosent av det lokale fotballmarkedet nedover i divisjonene. På landsplan har de avtale med 330 klubber som organiserer omkring 20.000 spillere.- Bedriften har utviklet seg veldig fra garasjevirksomheten som Tore Gustav Drivenes startet opp, til i dag å være en strukturert virksomhet med 40 ansatte og en omsetning på 150 millioner kroner, sier Tor Jan Tønnesen i markedsføringsforeningen.