— Jeg var i første etasje under ranet. Jeg så raneren, men ikke selve ranet da det skjedde, sier Falkum.

— Det er klart at dette er en uhyggelig opplevelse, forteller Aasen.

Banken har et apparat som tar seg av de ansatte og kundene etter slike hendelser.

— Dette er psykisk tungt, spesielt for de som var i ekspedisjonen. Det er tøffest for de som opplever det på nært hold, det er ingen tvil om det. Derfor er det viktig å ha et godt ettervern, mener Aasen.

Han var selv i etasjen over da alarmen gikk, og vil ikke si noe om hva som skjedde inne i banken under ranet.

— Det jeg kan si er at alle våre ansatte fulgte de innøvde rutiner til punkt og prikke, sier Aasen.

Kriseteamet består blant annet av bedriftshelsetjenesten og bankens sikkerhetsansvarlige. Etter ranet ble de ansatte igjen i banken for å starte debrifing.

— Dette teamet stiller nå opp, og det er veldig viktig for de som var involvert, både ansatte og kunder, at dette teamet fungerer, forklarer Aasen.

Banken åpner klokken 10 i dag.

— Alle de ansatte stiller på jobb i dag. Vi kommer til å fortsette bearbeidelsen av ranet i tiden framover, opplyser Aasen.