Mandal: — Vi står på terskelen til å gjennomføre en ny brukerundersøkelse der målet er å få beskjed om innbyggerne er fornøyd med kommunens tjenester og deretter gi et enda bedre tilbud, sier ordfører Åse Lill Kimestad og prosjektleder Norman Udland.Spørreskjemaet skal sendes 2000 husstander. Da kommunen gjennomførte sin første brukerundersøkelse for to år siden, ble det sendt et skjema på 36 sider til 1200 husstander.- Vi vil undersøke med Gallup om det bør legges ut spørreskjemaer hos tjenestetorvet, slik at de som ikke får tilsendt skjema også kan svare, sier Norman Udland. Han forteller at ved den forrige undersøkelsen ble flere spørreskjemaer levert videre til folk som var mer interessert i å svare enn de som fikk det tilsendt.- Årsaken til at vi øker antall spørreskjemaer, er at det sist var så få svar om enkelte tjenester at vi ikke kunne vurdere hvorvidt folk var fornøyd. Det gjaldt blant annet barnevernet, tilbudet til psykisk utviklingshemmede og boligtilbud for mennesker med psykiske problemer, sier Udland.Men hvis du vil mene noe om parkeringsselskapet, får du ikke sjansen i undersøkelsen. Det er det ikke plass til.I undersøkelsen for to år siden svarte 86 prosent at de var fornøyd med Mandal som bokommune, mens 14 prosent var misfornøyd. Det ble etterlyst teatertilbud, bedre tilbud til eldre og flere sykehjemsplasser. Mest fornøyd var svarerne med natur- og fritidstilbud.- De fleste var fornøyd med behandlingen de fikk av kommunens ansatte. På områdene det var misnøye, er det lagt betydelig vekt på forbedring. Det vil alltid være behov for å få mange tilbakemeldinger, slik at vi slipper å synse, sier Udland og Kimestad. De peker på at kommunen har laget en service-erklæring for at innbyggerne skal vite hva de kan forvente.