Kristiansand: — I ettertid kan jeg være med på at togbetjeningen kanskje kunne handlet annerledes, men de fulgte likevel bare NSBs gjeldende rutiner og regelverk. Utgangspunktet er at vi skal ha betalt for transport.Det sier strekningsleder Henning Lode i NSB, med ansvar for togtrafikken mellom Stavanger og Kristiansand.Tidligere hadde NSB en ordning, der de som ikke hadde med seg gyldig bankkort eller kontanter ved å legitimere seg kunne få en regning for billetten. Ordningen fungerte ifølge Henning Lode ikke skikkelig, og ble derfor tatt bort.Henning Lode vil ikke svare på om togpersonalet også kunne ha satt av for eksempel en 15 år gammel jente som ikke hadde gyldig betalingsmiddel på en øde stasjon.- Jeg forstår at det for 17-åringen kunne oppleves som ubehagelig å bli satt av på en stasjon der hun ikke var kjent. Det er beklagelig at hun ble utsatt for dette. Det skal nemlig være en positiv opplevelse å reise med tog, sier han.Henning Lode sier at NSB på bakgrunn av episoden som Carina Reiersen ble utsatt for, nå vil gjennomgå sine rutiner på nytt.Etter at Fædrelandsvennen kontaktet NSB om saken, har selskapet kontaktet Carina Reiersen. NSB har ennå ikke bestemt seg for om de vil gi henne en form for oppreisning eller et plaster på såret etter den ubehagelige togopplevelsen.