Kvinnen skal ha reklamert for billige telefoner og iPoder i annonser på finn.no og zett.no, skriver Bergens Tidende.

35 personer skal ha blitt lurt, og overført tusenkronersbeløp til kvinnens bankkonto — uten at varene de har betalt for, har dukket opp.

Blant de lurte er en mann fra Kristiansand. Han ønsket å kjøpe to iPoder.

«Hei! Det er flott! Om du er interessert kan du sette inn penger på kontonr xxxx xx xxxxx. Send meg adressen, så sender jeg pakken i morgen», svarte kvinnen på e-post.

Mannen overførte dermed 4000 kroner. Men ingen pakke dukket opp i postkassen. Senere sendte han en ny e-post til kvinnen og spurte hvor iPodene ble av.

«Jeg har allerede sendt dem», svarte kvinnen.

Så oppdaget kristiansandsmannen en lik annonse som den han hadde falt for på finn.no, men selgerens navn var et annet. Mannen anmeldte dermed saken til politiet.

— Hun har misbrukt folks tillit, sier politibetjent Mats Hjelle ved økonomiavsnittet på Bergen sentrum politistasjon til BT.

Kvinnen er nå siktet for svindlingen av politiet, skriver BT.

Frode Nordseth, direktør for forretningsutvikling og finans hos finn.no, synes det er trist at svindel som denne finner sted. Han sier at finn.no har lagt ned mye ressurser - blant annet har de utviklet en spesiell betalingsgaranti - for å forhindre dette.

— Antall henvendelser til oss på grunn av denne type svindel er redusert siden vi introduserte betalingsgarantien, men det er åpenbart at det er mer som kan gjøres for å informere om denne løsningen, skriver han i en e-post til fvn.no.