KRISTIANSAND: Det klargjorde Per Engh Halvorsen i reklamefirmaet Dinamo i Oslo i møte med kommunen i går. Dinamo er firmaet som ligger an til å få oppdraget med å utforme verktøy for profilering av Kristiansand.— Byen har utrolig mange fortrinn. Sentral beliggenhet til Kontinentet, aktivt og allsidig næringsliv, allsidig kulturliv, gode boforhold, sol og sommer, for å nevne noe. Og ikke minst Cultiva, som gir byen unike muligheter, sier Engh Halvorsen.Men han minner samtidig om at byen, slik han ser det, bør komme ut med et klart budskap. Noe som fanger interesse utad, noe som kristiansanderne kjenner seg igjen i, og er stolte av. - Det vil si at budskapet må være sant, forankret i virkeligheten, presiserer han.Dette er ifølge Engh Halvorsen første gang en by har engasjert et reklamebyrå for å få utarbeidet redskap, verktøy for egen profilering. Dette blir i så måte et pilotprosjekt.- I prinsippet blir vårt oppdrag omlag identisk med det å bygge merkevareprofil for en bedrift. Med den forskjell at en bedrift har full kontroll med sine produkter. Det har ikke en by i samme grad. Derfor er det viktig at Kristiansand prøver å etablere en klar oppfatning om hva det er man vil kommunisere utad, sier reklamemannen. . OLAF LORENTSEN