KRISTIANSAND: I går ble bommen over dobbelt så dyr, dette har ført til at det er veldig lønnsomt å ha autopass-brikke i bilen.

— Vi har sendt ut brev til 56000 kunder som ikke hadde reservert seg mot overflytting, så de har blitt overflyttet til oss, sier Fiskaa.

I tillegg kommer alle som har tegnet avtale og fått ny bombrikke.

— Vi sender ut to bæreposer med nye bombrikker i posten hver dag. Så vi har i fått minst 1000 nye kunder på dette, forteller Fiskaa.

Må forandre selv

Hun sier videre at kundene må forandre abonnementet selv, om de ikke vil ha den rabatten de er satt opp med.

— De som vil ha mer eller mindre rabatt, altså betale et større eller mindre beløp på forskudd, bør ta kontakt før vi sender ut faktura. Men det er selvsagt ikke slik at det ikke lar seg ordne etter vi har sendt ut fakturaen. Om de ikke er fornøyde kan de bare ta kontakt med oss, enten på telefon eller på internett. Dette gjelder også om de skal ha flere biler på samme abonnement, sier Fiskaa.

Gått som planlagt

Daglig leder i Nye Kristiansand bompengeselskap Gunnar Haddeland forteller at omleggingen har gått som planlagt.

— Vi har ikke fått rapportert inn noen problemer. Skiltene ble avdekket i går, og vi har fysisk stengt av inngangene hvor du før betalte manuelt, forteller Haddeland.

Han påpeker også at bilførerne ikke skal henge seg opp i lysene.

— Vi har ikke fått sendt ut fakturaer enda. De kommer i uke 27 eller 28. Dermed skal ikke trafikantene henge seg opp i hva salgs farge det er på lyssignalet. Dette har ikke så mye å bety enda, sier Haddeland.