KRISTIANSAND: Bakkens mobilmareritt startet i november. Da leverte han inn en defekt telefon, som var kjøpt noen måneder tidligere for 2000 kroner, hos Expert Koestøl.

– Jeg spurte om kvittering, men ekspeditøren insisterte på at det ikke var nødvendig. I ettertid ser jeg at det var dumt, sier Lars Erik Bakken.

Han besøkte butikken flere ganger, uten at mobiltelefonen var reparert. I februar hadde ekspeditøren sluttet, og butikken nektet for at telefonen var innlevert.

– Det verste med det hele er nok følelsen av å ikke bli trodd. Jeg har sikkert vært innom Expert Koestøl nærmere 20 ganger. De nekter for at jeg i det hele tatt har levert inn telefonen. De har heller ikke gjort noe for å undersøke om jeg faktisk snakker sant. Jeg har følt meg som en løgnaktig kjeltring, sier Lars Erik Bakken.

Fant den til slutt

Det hele toppet seg onsdag i forrige uke. Etter utallige besøk ble temperaturen høy. Ifølge Bakken ble han mer eller mindre bedt om å forlate butikken. Dagen etter besøkte han Expert Koestøl sammen med Fædrelandsvennen. Mens journalisten og Bakken var i butikken, fikk han en telefon fra serviceavdelingen til Expert Koestøl.

– Nå har de klart å spore opp telefonen. Butikken legger seg samtidig langflate og beklager hvordan de har behandlet meg. Jeg fikk et gavekort som tilsvarte mobilens verdi. Dette kom lovlig sent. Jeg er sikker på at de ikke ville snudd i denne saken om jeg ikke hadde tatt kontakt med Fædrelandsvennen, sier han.

– Jeg beklager at Bakken ikke fikk utlevert en kvittering da han leverte mobiltelefonen til service hos Expert Koestøl. I tillegg har han falt mellom to stoler, siden ekspeditøren har sluttet i mellomtiden, sier kommunikasjonsdirektør i Expert, Philip Straumsheim.

– strukket seg langt

Han mener Expert nå har strukket seg langt for å løse saken for kunden.

– Det er selvfølgelig beklagelig at dette har tatt så lang tid, men vi føler vi har strukket oss langt ved å tilby et gavekort tilsvarende mobilens verdi. Spesielt med tanke på at telefonen har hatt en fuktskade som ikke dekkes av garantiordningen, sier Straumsheim.

– Er det tilfeldig at saken først får en løsning når Fædrelandsvennens journalist griper fatt i saken?

– Det kan sikkert virke som det ikke er tilfeldig, men det er det. Expert Koestøl har prøvd å komme i kontakt med Bakken tidligere. Dessverre har butikken registrert galt mobilnummer, sier kommunikasjonsdirektøren.

Har du opplevd lignende? Ta kontakt med Fædrelandsvennens journalist på epost: kjetil.nevestad@fvn.no.