KRISTIANSAND: — Vi har gjort en for dårlig jobb, og legger hos flate på gulvet, sier Sigurd Tvedt, daglig leder i Avfall Sør.

Da renovasjonsselskapet skulle sende ut faktura for 1. termin 2011, førte en feil til at datafeltene på fakturaen ble forskjøvet. Dermed ble det vanskelig å forstå hva du skulle betale for, selv om totalsummen var riktig.

— På grunn av denne feilen besluttet vi å sende ut en fakturakopi til alle kunder som mottar papirfaktura. Dessverre fikk vi ikke presisert tydelig nok på denne at det var snakk om en kopi, og ikke en ny faktura, sier Tvedt.

Dermed har mange kunder missforstått, og det var i formiddag svært vanskelig å komme gjennom til kundesenteret på telefon.

— Det er heldigvis ikke mulig å betale to fakturaer med samme KID-nummer i nettbanken. Du trenger bare å betale en av de, og det spiller ingen rolle hvilken, sier Tvedt.

Han forsikrer at kunder som har avtalegiro ikke blir belastet to ganger, og at de som mottar efaktura har fått riktige opplysninger på sin faktura.

— Vi synes det hele er veldig dumt, og legger ikke skylden på andre enn oss selv, sier Tvedt.