KRISTIANSAND: – Det er ikke en voldsomt stor sak,men det er klart at det er kjedelig for kunder som mottar purring uten grunn,sier administrerende direktør i Los, Geir Tønnesland til Fædrelandsvennen.

Han forteller at de har eksterne leverandører somsender ut fakturaene og at da filene med fakturaer skulle sendes over til disseleverandørene, var det noen filer som ble borte. Disse kundene fikk da ikkefaktura for strømforbruket i februar. De fikk derimot purrebrev da betalingsfristenfor fakturaen gikk ut.

–Dette gjelder drøyt tre prosent avkundekretsen vår. Vi ble klar over feilen da enkelte ringte inn for å klage påbetalingspåminnelsen, sier Tønnesland.

Etter det Fædrelandsvennen kjenner til, gjelder dette cirka4.500 kunder.

– Vi har fått identifisert alle de berørte kundene og de harfått ny faktura med et følgebrev som forklarte feilen. De som allerede harbetalt purrebrevet vil få beløpet kreditert, sier Los-sjefen.

Han sier at de ennå ikke har kommet til bunns i hvordan feilenskjedde, men at det vil bli fulgt det opp.