Den nye Mazda-organisasjonen i Norge under ledelse av Karianne Westby, vil bruke tid på å bygge seg opp til tidligere markedsandeler. Og i et økende nybilmarked i Norge, taper Mazda terreng.Mazda-fabrikken overtok selv importen til Norge fra 1. april og har siden jobbet med å få et nytt forhandlernett på plass. Tidligere var det 70 Mazda-forhandlere, i den nye organisasjonen skal det være mellom 40 og 50 forhandlere. Både forhandleren i Kristiansand og Arendal har fått fornyet sine kontrakter.I første omgang skal Mazda satse i hovedsak på personbiler. Ny Mazda6 og ny Mazda3 er allerede på plass, men modelloffensiven fortsetter for fullt. I september kommer Mazda2, deretter følger en relansering av Mazda3, Mazda B-serie (person/vare) kommer senhøstes i år. Mazda5 (erstatter Permacy) og ny Mazda MX5 kommer høsten 2005.I første kvartal hadde Mazda en markedsandel på 3,9 pst, nå er den nede i 3,5.