KRISTIANSAND: Slik åpnet Knapstad slusene for folkemeningen i Byhallen i går, etter at PR-byrået Dinamo hadde gjort sitt.Knapstad mente at markedsføringskampanjen og slagordet er uekte og mangler tyngde.— Hvorfor ikke profilere oss som den renessansebyen Kristiansand er? Spurte han.Åge Krohn Gunnersen ville ha litt mer humor inn i markedsføringen og forslo følgende slagord for å understreke Kristiansand som en sommerby:«Det er ikke drivhuseffekten, vi har det bare sånn her.» Kristian Landmark var kritisk til «bortskjemt»-slagordet.- Det understreker kristiansanderne som selvgode og ekskluderende. Vi bør jobbe for å gjøre byen varm og imøtekommende. Det er den ikke i dag, sa han.En HiA-student fra Risør mente at PR-budskapet fra Kristiansand kunne passe like godt på Risør, og undret seg over hvorfor ikke Sørlandet heller kan stå sammen og markedsføre seg under ett. En annen tilhører minnet om at Kristiansand var blitt kåret til en verstingby med kriminalitet, sosiale problemer og pillemisbruk. - Når ble vi egentlig så forferdelig bortskjemte, spurte han.Birte Simonsen, bystyrepolitiker fra Miljøpartiet De grønne , mente markedsføringskampanjen ville fungert kjempebra på en deodorant, men var skeptisk til å bruke den på å identifisere sjelen til en by. Harald Sødal, bystyrepolitiker (KrF), var i det begeistrede hjørnet:- Jeg var skeptisk til dette prosjektet, men føler vi nå har fått en flott statusrapport om byens sjel og folks takknemlighet over å bo her, sa han.