NRK stiller med penger i lommeboka på Kortfilmfestivalen i Grimstad, dagene 10. til 15. juni. Filmskapere med gode ideer kan da pitche sine prosjekter og på få minutter overbevise NRK om at akkurat deres prosjekt er noe å satse på.I løpet av de nærmeste årene har NRK bestemt at ti prosent av det totale årlige TV-budsjettet skal settes ut til produksjoner utenfor NRK. For år 2006 vil det tilsvare omtrent 110 millioner kroner. Det er NRKs Co-redaksjon som forvalter disse pengene, og de ønsker gjennom deltakelse på Kortfilmfestivalen å møte filmskapere, både etablerte og nybegynnere, som har gode prosjekter. Primært ligger fokus for pitchen på dokumentarprosjekter som kan passe inn i standardformatene på 29 og 48 minutter, men NRK arrangerer også en {lsquo}hurtigpitch' for de som har morsomme prosjekter som ikke nødvendigvis plasserer seg innfor TV-kanalens strenge rammer.