KRISTIANSAND: De siste måneders turbulens i lufttrafikken ga to konkrete utslag på Kjevik i går. Braathens har redusert antall daglige fly fra sju til fem. Avgangene klokken 06.45 og 09.20 er borte.Døgnet er også krympet i motsatt ende, ved at siste kveldsfly fra Oslo, klokken 22.00, er tatt av plakaten.— Det betyr at vi starter flygingene klokken 07.45 og at siste kveldsfly sørover tar av fra Gardermoen klokken 21.00, sier distriktssjef Kari Mortensen i Braathens.Hun beklager nyheten.- Det er virkelig leit at disse avgangene er ute av rutetabellen. Det er spesielt trist at 06.45-maskinen er borte, sier hun.Mortensen forklarer endringen på Kjevik med en total rokering av selskapets rutenett i Norge.Samtidig med at Braathens har krympet arbeidsdagen på Kjevik, har selskapet innfridd en bønn. Med forskyvning av 10.45-avgangen til 11.40, er det igjen blitt mulig å fly til Oslo midt på dagen.Braathens har nå fem daglige flyginger mellom Kjevik og Gardermoen. SAS opprettholder sine fire.Nå er det dette selskapet som starter og avslutter døgnet ved Kristiansand lufthavn, med avgang til Oslo klokken 06.35 og ankomst fra samme by 22.40.Denne artikkelen startet med minustall i november. Passasjersvikten utgjør henholdsvis 18 og 7,5 prosent for Braathens og SAS. Virkeligheten i sum viser at Braathens har mistet 46.235 passasjerer på ett år. SAS har på sin side økt med 9270.For danskeide Maersk Air er de siste tallene hyggelig stoff, fra minus 7,6 prosent i oktober til pluss 10,4 prosent i november.lars.hollerud@fedrelandsvennen.no