Hanna Aase er utvikler av teknologi for nye former for sosiale medier. Det er det få norske kvinner som driver med. Foto: PRIVAT

— Jeg ser det som en stor seier. Lanseringen skal til og med foregå i Innovasjon Norges lokaler. Veldig gøy, sier Aase, som pendler mellom Silicon Valley, Oslo og Kristiansand.

Måtte til USA

Etter flere avslag hos Innovasjon Norge, måtte hun til USA for å få støtte og hjelp i utviklingen av ideen sin. Den engelskspråklige Wonderloop-appen er allerede oppe og står.

— Vi har nå 10.000 brukere i USA. 5.000 venter i Norge, og endelig har vi klar den norske versjonen, sier Aase, som i sin tid var tilknyttet senter for entrepenørskap ved UiA.

Wonderloop er et nytt sosialt medium, utviklet av Aase selv. Forretningsideen er et medium basert på videoprofiler, ikke tekst og bilder som Linkedin og Facebook.

600.000

Direktør i Innovasjon Norge, Vest-Agder, Erling Hellum er spent på Aases fortsettelse:

— Det er tusenvis av apper, men potensialet er enormt for de som slår gjennom. Vi støtter Aases prosjekt med 600.000 kroner til en markedsavklaring. Da vi sa nei, var ikke prosjektet modent. Nå har Aase hentet inn privat kapital, og prosjektet er spennende, sier Hellum.

Aase har blant annet Ugland Holding i Grimstad med på eiersiden.