ARENDAL: — Mest sannsynlig vil bobehandlingen bli innstilt. Det er ikke penger til bobehandling og ingenting å hente for kreditorene, sier bostyrer Pål Christensen.- «Skive-saken» var berammet i Agder lagmannsrett 3. mars. Etter å ha snakket med bostyrer Pål Christensen har vi trukket anken. Det har ingen hensikt å kjøre saken. Uansett hvilket beløp retten kommer til at selskapet skal betale, vil det jo ikke være penger å betale med, sier politiinspektør Leif Aleksandersen.Transportselskapet G.D. Svendsen var i søkelyset for omfattende brudd på kjøre- og hviletidsbestemmelsene i forbindelse med kjøring på Russland. Selskapets hovedaksjonær Gunnar Dag Svendsen ble ilagt en bot på 300.000 kroner.Han nektet å betale, og saken endte i retten, der Gunnar Dag Svendsen som privatperson ble frikjent for ansvar, mens foretaket G.D. Svendsen ble dømt til å betale 60.000 kroner for ikke å ha systemer som muliggjorde langkjøringen uten å bryte regelverket.Nedenes herredsrett frikjente selskapet på en rekke av tiltalepunktene. Påtalemyndigheten mente sjåførene hadde kjørt for lenge uten hvile og at diagramskiver som viste kjørelengde, tid og hastighet ble kastet for å skjule spor etter langturene med frysebilene.Under rettssaken antydet birkenesingen Gunnar Dag Svendsen at selskapet slet økonomisk. 10. januar gikk han til skifteretten med transportselskapet han møysommelig har bygd opp siden 1972.G.D. Svendsen AS skylder 14,6 millioner kroner, men kreditorene får neppe en krone. Verdiene i selskapet stipuleres til bare 150.000 kroner.Under den første skiftesamlingen var det DnB, DnB Finans og K Finans som fremsto som de største kreditorene. De har alle pant i selskapets 24 vogntog. Kjøretøyene er overtatt av panthaverne, men salg av bilene vil ikke gi inntekter.Gjelden på 14,6 millioner kroner stammer i hovedsak fra misligholdte avdrag og forpliktelser i forbindelse med vogntogene. Selskapet med 24 ansatte har hatt en anstrengt likviditet i to år.Gunnar Dag Svendsen gikk på en smell på to millioner kroner i Svendsen Trans, som gikk konkurs. Før dette hadde han brukt fire millioner av egenkapitalen til å holde transportfirmaet på beina.De siste månedene har Svendsen hatt utestående to millioner kroner i et Oslo-firma som nektet å gjøre opp for seg. 53 år gamle Gunnar Dag Svendsen har gitt uttrykk for at det er vanskelig å drive lønnsom transportvirksomhet i Norge, med høye avgifter og et strengt regelverk.