KRISTIANSAND: — Ja det er riktig det, vi har fått henvendelser fra publikum om dette, sier regnskapssjef Arne Henrik Lukashaugen til fvn.no.

Torsdag formiddag hadde han ikke oversikt over hvor mange som hadde mottatt dobbel regning. Etter å ha undersøkt dette, kunne han torsdag ettermiddag melde at 250 personer var rammet.

— Vi har nå funnet ut at dette skyldes en teknisk feil hos printleverandøren vår, og at dette omfatter ca 250 fakturaer av nærmere 18000 utsendte fakturaer i denne kjøringen, sier Lukashaugen.

— Dette er jo skummelt for folk som ikke følger godt med, sier Sigurd Pettersen fra Tinnheia i Kristiansand.

Han reagerte kraftig på at han fikk to regninger for eiendomsskatt garasje, eiendomsskatt for bolig, vann- og kloakkavgift og søppeltømming.

— Dette er jo for galt. Tenk på gamle mennesker kan komme til å betale samme regning to ganger hvis ikke de følger godt nok med, sier han til fvn.no.

— Kunder som har fått to like fakturaer, bes kaste den ene. Kommunen beklager sterkt bryderiet dette har medført for kundene våre. Dersom noen skulle være så uheldig å betale dobbelt, vil kommunen følge med ekstra nøye for å tilbakebetale beløp så fort som mulig. Kommunen har fra før gode rutiner når det gjelder å følge med på dobbeltinnbetalinger fra kunder, så alle kan uansett være helt trygge på å få pengene tilbakebetalt, sier Lukashaugen.