SØGNE: — Vi ønsker å etablere et sted der folk kan henvende seg og spørre om ting, uavhengig av forvaltningsnivå og etat som utfører tjenesten, sier Reidar Løvåsen fra prosjektgruppa, til Fædrelandsvennen.Kommunen hadde søkt om 280.000 kroner fra Arbeids- og administrasjonsdepartementet, og fikk innvilget 150.000 fra det statlige budsjettet på fem millioner kroner for etablering av offentlige servicekontorer. Det er en uttalt målsetting at alle kommuner skal bli mer serviceorientert.Servicekontoret i Søgne blir etablert i rådhusets førsteetasje fra nyttår. Kommunestyret har bevilget 200.000 kroner for inneværende år til ombygging i førsteetasjen.Tjenesten vil omfatte fire stillinger, iberegnet sentralbordet. Etatene må dermed avgi personale, blant annet vil teknisk etat ha en person til disposisjon.- Vi har kartlagt henvendelsene, både ved oppmøte og telefon. Teknisk etat hadde en andel på 31,6 prosent, og særlig gjaldt det byggesaker, opplyser Løvåsen.Enkel saksbehandling utføres av servicekontoret, mens mer kompliserte saker fortsatt må sendes videre til etatene. PC'er med såkalt intranett og diverse søknadsskjemaer vil være tilgjengelig for publikum.I tillegg til de øvrige kommunale etater, skal kontoret yte publikumstjeneste for blant andre lensmannskontoret, ligningskontoret, Aetat og trygdekontoret.