KRISTIANSAND: — Folk er blitt oppmerksomme på at vi ikke lenger tilbyr kun frimerker og banktjenester. Vi har utviklet postkontorene og testet ut nye vareutvalg. Nå har vi blant annet musikk og kontorrekvisita, sier informasjonssjef Eivind Rossen.Dessuten har Posten utvidet åpningstidene. - Økt tilgjengelighet gjør at folk bruker oss mer, konkluderer Rossen.Han peker på at kunder bruker posten på en annen måte nå enn tidligere, ikke minst på grunn av økt netthandel.- Netthandelen økte i 2003 og ser ut til å øke også i 2004. Det gjør at det blir flere pakker å hente på postkontoret. Den elektroniske hverdagen skaper nye behov, sier Rossen.Kundeøkningen på Sørlandet var, som for resten av landet, rundt ti prosent. Posten har i dag 16 postkontorer i Agder-fylkene. Tallene for Sørlandets rundt seksti «Post i butikk» er holdt utenom.Posten skryter også av kortere ventetid for sine 22 millioner årlige kunder på postkontorene landet rundt. 95 prosent av dem ble i 2003 ekspedert i løpet av ti minutter.Snudd på hodet betyr det at 1,1 millioner kunder fortsatt må vente mer enn ti minutter før de får hjelp.- Det er først og fremst på det sentrale Østlandet at ventetiden kan være lang. På Sørlandet ligger vi godt an på dette området. Men fortsatt er det slik at du må regne med ventetid mellom klokken 11 og 12 og rundt klokken 16 på hverdager, sier Rossen.