Oslo (NTB): Det fastslo TV 2-sjef Kåre Valebrokk da han tirsdag la fram tallene for hele TV 2 Gruppen. Han roste radiokanalen for å ha redusert sine utgifter i første kvartal fra 43,3 millioner kroner i fjor til 32,8 millioner i år.

Men det ser ikke like lyst ut på inntektssiden. 5 millioner kroner under budsjett i et år da også radioreklame vokser, er ikke mye positivt for eierne av radiokanalen.

Valebrokk bekreftet at inntjeningen fortsatt er svakere enn forutsatt, men de reduserte kostnadene beveger resultatet i riktig retning.

I første kvartal i fjor endte driftsresultatet på minus 30,7 millioner. I år er det nede i minus 19 millioner. Det er likevel skremmende mye når inntektene i samme periode bare var på 13,8 millioner.

Valebrokk trøster seg imidlertid med at de største tapene i radiokanalen ble bokført i fjor og håper at høyere lyttertall skal gi Kanal 24 en større andel av det voksende reklamemarkedet for radio. (©NTB)