KRISTIANSAND: — Vennesla og Mandal er de to områdene som er hardest rammet, opplyser informasjonssjef i Telenor, Per Aril Meling til fvn.no.

Antakelig er antall brukere med svikt på telelinjen langt større, men Telenor kan ikke per nå se hvor mange kunder som totalt har hatt trøbbel den siste uken.

— For Vest-Agders del er antall kunder med problemer firedoblet i forhold til det som er normalt ved lynnedslag. I Aust-Agder har dobbelt så mange kunder hatt problemer, sier Meling.

Ifølge informasjonssjefen jobber teknikere på spreng for å løse abonnentenes problemer. Det vil også bli jobbet gjennom helgen for å få linjene opp igjen.

Vanligvis lover Telenor at problemer forårsaket av værfenomener skal være løst i løpet av én dag. Nå er fristen satt til to dager.

— Forhåpentligvis vil alle abonnenter har telefon og internett tilbake i løpet av mandag eller tirsdag, sier Meling.