LYNGDAL: — Vi beklager dette på det sterkeste. Det kan alltid skje feil, men det er ikke bra at så mange er blitt rammet. Samtlige som urettmessig har mottatt straffegebyret vil en av de nærmeste dagene motta en skriftlig beklagelse. De trenger ikke bevise at de virkelig har betalt ved å vise oss en kvittering. Bilistene som feilaktig har mottatt gebyr har kjørt i alle betalingsfilene i begge kjøreretninger både på E 39 på Kvinesheia og på riksvei 43 mellom Lyngdal og Farsund i februar.Det sier driftsleder Edvin Lundgren i selskapet Q-Free.com som driver bomstasjonene i Lister-regionen.Ifølge Edvin Lundgren tok det bare dataansvarlig i selskapet hans et kvarter å finne ut av feilen, men da hadde allerede 1000 bilister feilaktig mottatt et straffegebyr på 300 kroner i posten. Geir Solberg fra Vigeland i Lindesnes driver eget lastebilfirma, og kjører nesten daglig forbi bomstasjonen på E 39 på Kvinesheia. Torsdag kjørte han i sin personbil, som i motsetning til lastebilen hans, ikke er utstyrt med forhåndsbetalt abonnementsbrikke. Da Geir Solberg puttet 20 kroner på betalingsautomaten, fikk han verken grønt lys eller noen kvittering.- Jeg brukte sikkert like mye penger på telleskritt som bompasseringen kostet for å få renvasket meg overfor selskapets driftsavdeling i Trondheim. Hvordan kan vi være så sikre på at det ikke også oppstår feil med abonnementsordningen og de elektroniske brikkene? spør Geir Solberg.Yrkessjåføren mener det er uforståelig at en så trafikkert veistrekning kan ha en ubetjent bomstasjon. torbjorn.witzoe@fedrelandsvennen.no