KRISTIANSAND: — Nok er nok, sier Stokkeland, som er en av initiativtakerne til det som kan bli et alternativt annonsemedium til Fædrelandsvennen. Det som har fått begeret til å flyte over, er behandlingen av Mediehøgskolen Gimlekollen.

Sigmund Stokkeland hører til Mosby bedehus og føler seg hjemme i Indremisjonsforbundet.

— Fædrelandsvennen er både drøy og dyr, mener Stokkeland. Han sier til Gimlekollen Radio at "mange er frustrert over Fædrelandsvennens behandling av konservative kristne." Dette kombinert med annonseprisene har satt virksomheten i gang.

I følge Stokkeland har han sjekket med diverse forsamlinger og menigheter i dstriktet, og responsen til nå sier han har vært god.

Totalt annonserer kristne sammenhenger for millioner av kroner i Fædrelandsvennen. Et alternativt annonsemedium tenkes distribuert jevnlig til Kristiansand, Søgne, Songdalen og nordover til Evje i mellom 30 og 40.000 eksemplarer.

Menighetenes annonseavis kommer i liten grad til å inneholde redaksjonelt stoff.

— Menighetene vil få anledning til å veksle på å skrive om seg selv på forsidene, sier Stokkeland, som ellers sier at avisen vil inneholde møteannonser og ellers støtteannonser fra næringslivet.