KRISTIANSAND: Bjørnstad Schjøtt kommer fra stillingen som byråleder i Gevir kommunikasjon når hun 1. mai overtar den viktige stillingen i landsdelens største turistattraksjon. Den nye sjefen har tidligere også vært direktør i reklamebyrået McCann.

— Hun begynner offisielt 1. mai og det gleder vi oss veldig til, sier administrerende direktør i Kristiansand, Dyrepark, Per Arnstein Aamodt, til fvn.no.

Mange kandidater

— Det har vært veldig bra med kandidater til stillingen og derfor har det tatt lang tad. Vi føler oss priviligerte og følte at det var riktig med en grundig prosess, sier Aamodt.

Roger Lian hadde stillingen fram til slutten av fjoråret, da han overtok som opplagsdirektør i Mediehuset Fædrelandsvennen.

Ifølge Aamodt vil salgsrettet kommunikasjon være blant de viktigste oppgavene for den nye salgs- og markedssjefen.

Salgsrettet kommunikasjon

— Den viktigste oppgaven er å bli mer salgsrettet i kommunikasjon. Gjennom flere år har vi markedsført alt vi kan for å få oppmerksomhet, og vi har håpet at folk kommer som en konsekvens av det. Nå føler vi at vi må ta grep for å løfte det videre og markedsføring er et instrument for det, sier Aamodt.

818.000 gjester besøkte Kristiansand Dyrepark i fjor.