KRISTIANSAND: En arbeidsgruppe foreslår å la Braathens bli alene om innenlands passasjertrafikk til og fra Kjevik etter påske. Styende organer avgjør saken i løpet av to uker. Resultatet kan bli ytterligere nedbemanning på norske flyplasser.— Foreløpig vet ingen hvor mange ansatte som må gå fra de berørte stedene. Arbeidet med den prosessen starter nå, sier informasjonsdirektør Frode Geitvik i Braathens til Fædrelandsvennen.Braathens har fem daglige forbindelser med Gardermoen i dag. SAS har fire. Geitvik sier at enkelte justeringer i frekvensen kan komme, men at antall avganger vil bli omtrent som i dag. Det betyr at Braathens overtar flyvningene SAS mister til og fra Kjevik.- Vi forholder oss til at ingen beslutninger er tatt. Jeg akter i alle fall å kjempe for mine ansatte, sier stasjonssjef for SAS på Kjevik, Tove Torgersen. SAS har 30 ansatte fordelt på 24 årsverk i Kristiansand.Forslaget selskapenes styrer skal ta stilling til, handler om at SAS og Braathens deler landet. SAS får trafikken mellom Oslo, Stavanger, Bergen og Trondheim, mens Braathens igjen blir alene om rutene fra Oslo til Kristiansand og Møre og Romsdal.På Kjevik er Braathens så vidt ferdig med den forrige nedbemanningen. 16 ansatte er sagt opp, to gikk frivillig. I dag er det 72 ansatte tilbake, fordelt på 50 årsverk.- Prosessen skal gjøres ordentlig. Poenget er å få ro i organisasjonen og en langsiktig struktur som fungerer, poengterer Geitvik.Braathens informasjonsdirektør sier det ligger i kortene at antall ansatte må harmonere med de nye ruteplanene som gjelder etter påske.- De nye rutetidene vil ta mer hensyn til de reisendes behov. Vi skal ikke lenger ha parallelle avganger, fremholder han. Fra 2. april fjernes flyseteavgiften. Det betyr at tur/returbillettene blir 256 kroner billigere. Stasjonssjef for SAS på Kjevik sier at staben bare er kjent med at arbeidet skal samordnes.- Vi gjør oss selvsagt en del tanker, men forholder oss til at ingen beslutninger er tatt, understreker Tove Torgersen.I tillegg til ansvar for egne fly, har SAS på Kjevik også bakkeansvar for Maersk Air.