KRISTIANSAND: Så byr den da også på noe for de fleste. Dagens anmeldelser forteller om barneforestillinger — sågar småbarnforestillinger - som trekker fulle hus, og som går så hjem hos de små at det er en fryd å være voksen tilskuer, kanskje aller mest for å se på barnas henrykkelse. Ved å servere kvalitetsteater for de minste er Agder Teater i ferd med å bygge opp et fremtidig teaterpublikum, en strategi man ikke skal undervurdere.Men så forteller dagens anmeldelser også om ujevn kvalitet. Det vil naturligvis alltid være slik at ikke alt som presenteres på en festival er hundre prosent topp-kvalitet. Variasjonen gir den veldig interesserte anledning til å gjøre seg opp meninger, reflektere over hva som er bra og hva som ikke er det, og hvorfor. Blant annet derfor er festivalen et trekkplaster for dramastudenter og -lærere fra hele landet. Full festivaldeltakelse er rett og slett en ikke ubetydelig bit utdanning i figurteater og drama.Dagen i dag, og fredag og lørdag, byr fremdeles på rike muligheter for det våkne publikum i Kristiansand. I kveld spilles både «Poemes Visuales» og «Macbeth» - den siste en «kultforestilling» som er blitt fast inventar ved festivalen, og vi kan uten nølen anbefale fredagens og lørdagens Moliére-forestilling ved Stuffed Puppet Theatre fra Nederland. De som har sett dette teatrets produksjoner ved tidligere figurteaterfestivaler vet at maken finnes ikke. Og i all stillhet: Ta ungene med på «Lost and Moated Land» på Rosegården, den er en gullgruve for de aller, aller minste.