Hun kjenner bare til ett av to brev Forbrukerombudet har sendt selskapet i høst.— Vi utreder saken og tar dette alvorlig. Men jeg vil understreke at BKK har vært blant markedspionerene. Det er bra for forbrukerne at det skjer noe her, sier Høgøy.Tonen i Forbrukerombudets brev til BKK er imidlertid en annen. Der bes det om kommentarer til påstander om udokumenterte besparelser, billig kraft fordi det regner så mye i Bergen og sammenligning av ikke-sammenlignbare kontraktstyper.Den generelle påstanden, som Fædrelandsvennen også har fått innspill på fra flere hold de siste dagene, er at det oppleves som ubehagelig å bli utsatt for pågående dørselgere.- Våre folk skal opptre høflig, det med regn i Bergen har med merkevarebygging og gjenkjennelse å gjøre, opplyser Terje Elseth. Han er BKKs mann på Sørlandet og den som ansetter dørselgerne.Elseth fremholder at BKKs garantikraft-avtaler er gunstigere for forbrukerne enn de kontraktstyper som er vanlige på Sørlandet. Det mener han å kunne belegge med grafisk fremstilling av kraftpriser fra i fjor og tidligere år.