KRISTIANSAND: — Skandinavisk reiseliv er i kraftig vekst, på Internett går utviklingen så fort at ingen vet hvordan det ser ut om et år. Den som vil være med, må bare henge på!Det sier Svein Olaf Olsen (44), som i disse dager forlater sjefsstolen i reiselivsorganisasjonen Destinasjon Sørlandet. Han snakker om det nyetablerte selskapet Scandinavia Complete AS.- Målet er å skape den ledende, skandinaviske Internett-portalen for alle typer reiselivsinformasjon. Det betyr å etablere ett eneste nettsted som kan være utgangspunkt for alt fra generell informasjon om Norge, Danmark og Sverige til konkrete opplysninger om for eksempel Ravnedalen i Kristiansand og rutetider for fly, tog, buss og båt. I tillegg skal det kunne bestilles alle typer billetter. «Go To Scandinavia» er utgangspunktet, deretter kommer «Go To Norway», «Go To Kristiansand», og så videre, forteller en gründer-entusiastisk Olsen.Han fremholder at dagens Internett roper etter systematikk. Millioner av nettsteder betyr masse informasjon, men samtidig at det blir stadig vanskeligere å orientere seg. Ikke minst gjelder det alt som har med reiseliv å gjøre. Den nye portalen skal ikke være et surr av linker til andre nettsteder, men selv inneholde all relevant informasjon for den som tenker på å reise.- Vi har valgt å satse på Skandinavia. Navnet er bedre kjent ute i verden enn hvert av landene er hver for seg. I tillegg utgjør Skandinavia i seg selv et stort, kjøpekraftig marked, fremholder Svein Olaf Olsen.- Bransjen reagerte klart positivt under en messe i Oslo forleden, da vi sendte ut en del følere. Jobben nå er å skape det beste tilbudet og gjøre det kjent. Da kommer volumet av seg selv. Og volum må til for å få inntekter i form av annonser og salgsprovisjoner. I mars skal vi være på lufta, supplerer Otto Isaksen.Han har opplevd rask vekst før. Ikke minst gjennom NetSource-eventyret, som ga ham en solid gevinst da telemeglerselskapet ble solgt til amerikanere. Senere har Isaksen engasjert seg i det Grimstad-baserte Internett-selskapet A-net, hvor han sørget for å få superkapitalist Christen Sveaas inn på eiersiden. Der vokses det også fort.- Så det nye selskapet skal drive reisebyråvirksomhet?- Vi ser at det blir en større bredde i de kanalene reiselivsprodukter selges gjennom. Internett er en voksende kanal, vi ser vår nisje der. Reisebyråene bruker også nettet stadig mer, sier Otto Isaksen.