KRISTIANSAND: — Lillehammer var en helt spesiell tid. Ekstrem jobbing, men vanvittig interessant, sier Dahl.I dag - nøyaktig ti år etter at OL-ilden på Lillehammer ble tent - reiser Dahl fra Kristiansand til Lillehammer for å delta på mimrefest ved Mjøsa. Dahl hadde ansvaret for alle kommersielle inntekter, foruten sponsorsalg, under Lillehammer-OL, og bodde i byen i fire år i forbindelse med lekene.Lørdag skal han bidra i en kjent rolle. På en melkekrakk midt i Storgata skal han auksjonere bort en t-skjorte, slik han gjorde det før OL i -94. Markedspris

— Hver dag i tusen dager ble det auksjonert bort en t-skjorte som talte ned antall dager til OL-ilden skulle tennes. Tanken var å lage en slags adventstid. Og så endte vi opp med å tjene masse penger i tillegg. De tusen t-skjortene gikk for totalt 2,5 millioner kroner, sier Dahl.Han fikk Lillehammers markedspris for ideen, som ikke alle hadde troen på i begynnelsen.- Kona stod iallfall et stykke i bakgrunnen første dag, skeptisk til hvordan dette ville gå, sier Dahl.T-skjortene ble en eventyrlig suksess. Folk møtte alltid opp på auksjonen, uansett vær og vind, uansett om det var jul, påske eller 17. mai. Vil du lese mer? Se vår papirutgave.