KRISTIANSAND: Fra årsskiftet blir selskapets navn Bay Auto.Bay Gundersen har i løpet av høsten kjøpt opp alle aksjer i forretningene i Arendal, Lyngdal og Mandal. Selskapet har nærmere 100 ansatte, og forventer neste år en omsetning på 220 millioner kroner og et salg av over 400 nye biler.— Folk ser vel på meg som rene gjengangeren, sier Frithjof Bay Gundersen og sikter til at han er dermed tilbake der hans far, Frithjof, begynte i 1922 da han var eneste Ford-forhandler i Aust- og Vest-Agder. Samtidig var Kristiansands Auto byens første bilforretning.3,5 millioner kroner i ny egenkapital blir satset på et selskap som i år går med et betydelig underskudd. Etter tredje kvartal var dette på 4,2 millioner kroner, vesentlig på grunn av tap i forbindelse med at bruktbilparken er redusert og at gjenkjøpsbiler har kostet firmaet dyrt.- Vi har vært gjennom en nødvendig omstillingsprosess foran årtusenskiftet, og får nå felles administrasjon og økonomistyring fra Kristiansand. Dette vil gi en mer rasjonell drift, og samtidig er det etablert en ny ledergruppe med Ole Martin Lindseth som salgsansvarlig, Åge Mathiassen for økonomi og Peder Sangvik for ettermarkedet, forteller selskapets daglige leder, Hans Jakob Sødal.Offensiv

— Ford selger mindre og taper markedsandeler i Norge, likevel satses det friske millioner på Sørlandet?- Ja, men neste år blir også stor utfordring for oss i påvente av det kommer en ny Ford Mondeo-modell, som er svært viktig for Ford-salget. Denne bilen lanseres først mot slutten av året. Men alt i 2000 skal vi ha gjort klare forbedringer og ta tilbake markedsandeler, slik vi vil nærme oss Opel og Toyota som er nummer to og tre bak den suverene bestselger Volkswagen. Bay Auto er altså det stikk motsatte av «goodbye» for Ford. Vi tror på fremtiden, sier Hans Jakob Sødal.