Men rent prinsipielt mener han konkurranse vil være bra.— Hvis det skal gis konsesjon til andre må det være konkurranse på like vilkår. Vi driver blant annet tilbringertjeneste som ikke alltid er lønnsom. Kommer det en konkurrent, må vi se på hele vårt ruteopplegg, sier Løvoll.- Vi er flasket opp til å tro at konkurranse er sunt. Men det vil være et spørsmål om hvordan det gjøres. Da flytrafikken ble deregulert ble det stor konkurranse, men det viste seg etter hvert ikke å være spesielt heldig. Vi må ikke komme i den situasjon at markedet kollapser, det er tross alt begrenset hvor mange som bor på Sørlandet, sier Arnold Løvoll.Han minner om at Nettbuss Sør har søkt om flere avganger til Oslo, men at behandlingen av disse er blitt utsatt fordi politikerne tar hensyn til toget.- Er det ikke uheldig at NSB driver tog og buss og at eieren, samferdselsdepartementet, samtidig skal avgjøre om man skal gi konsesjon til en konkurrent?- Det kan du si, men samtidig er det tilfeldig hvem som eier oss. Jeg fikk nylig melding om at de danske jernbanene har solgt sitt busselskap. Eierskifter skjer ganske hyppig, det er ikke sikkert vi har samme eier om et halvt år, sier adm. dir. Arnold Løvoll.