— Vi har begynt å undersøke båtene. Vi skal gjennomgå de kritiske punktene som kom fram under sjøforklaringen etter brannen på «M/S Prinsesse Ragnhild», sier linjedirektør Reidar Fuglestad (bildet) ved Color Line i Kristiansand.I april ble CO2-anleggene i båtene som går fra Kristiansand til Hirtshals undersøkt. Etter brannen på «M/S Prinsesse Ragnhild» har anlegget nok en gang blitt undersøkt og funnet tilfredsstillende. Det ble avdekket at CO2-anlegget på «M/S Prinsesse Ragnhild» ikke fungerte som det skulle da brannen oppsto i maskinrommet.Rederiet skal utføre ytterligere kontroller framover.- Det vil bli gjort i samarbeid med sjøfartsmyndighetene. Dersom vi finner konkrete svakheter, eller hvis det skulle komme nye regler, så endrer vi våre rutiner, sier Fuglestad.Fuglestad har stor respekt for en eventuell brannsituasjon.- Jeg er ikke spesielt bekymret for en slik brann på våre skip. Likevel har jeg respekt for at det kan skje. Det er betryggende å se at alt fungerte så bra ved brannen på «M/S Prinsesse Ragnhild», og jeg føler meg sikker på at mannskapet på våre skip ville beherske en slik situasjon, sier Reidar Fuglestad som legger til at konstruksjon og alarmsystemer på «M/S Prinsesse Ragnhild» og Color Line i Kristiansands to båter er omtrent identiske.I går kveld fikk Color Line et nytt tilbakeslag da «Kronprins Harald» gikk på grunn i Oslofjorden. Skipet drar i dag uten passasjerer til Kiel der hun skal i dokk for reparasjoner.