BROKKE: — Brokkespranget er en miniatyrversjon av ”ta sjansen”. Vi har to vannbasseng i bunnområdet av alpinbakken, et for de minste, og et for de som vil ha en større utfordring, forteller markedsansvarlig ved Brokke alpinsenter, Jon David Junge, til fvn.no.

Det største bassenget var ca 15 meter langt.

— Vi hadde over 30 påmeldte til konkurransen. Både fra lokalt næringsliv og privatpersoner, opplyser Junge.

Anders Jonasson hadde rakst tid over vannet, og vant dermed konkurransen. Men han var ikke den eneste som fikk premie.

— Vi premierte også den mest kreative. Den kategorien vant Statoil Hylestad. De to statoildeltagerne var utkledd henholdsvis som en bensinpumpe og en servicemann som fylte bensin. Det gikk selvfølgelig skikkelig på trynet, men ideen var verdt en belønning, sier han.

Statoil Hylestad Foto:BROKKE.COM Dagen ble avsluttet med konsert, og fest på alpinsenteret.

— Vi hadde satt opp et stort partytelt hvor det var konserter med jentebandet Lady B. Goode og DJ Jagedal. Det var høy stemning gjennom hele dagen, forteller Junge.

For de som endte med mageplask var det selvfølgelig godt å hoppe i boblebadet, som den lokale rørleggeren, Torgeir Bjørnarå, hadde kjøpt inn for anledningen. FOTO: BROKKE.COM

FOTO: BROKKE.COM

Valle kommune stilte med eget duskedamelag. FOTO: BROKKE.COM

Valle Kommune stilte i den berømte Setesdalsburkaen FOTO: BROKKE.COM

FOTO: BROKKE.COM