ÅSERAL: — Jeg hadde et brev som hastet og ville sende dette som ekspressbrev til Thailand. Men da jeg kontaktet Post i butikk i Kyrkjebygd, fikk jeg beskjed om at de ikke hadde den tjenesten, og at jeg måtte oppsøke nærmeste ordinære postkontor, enten i Mandal eller Kristiansand. Det betyr en kjøretur på rundt tre timer, sier daglig leder av Ljosland Fjellstove i Åseral kommune, Mikael Schlezinger.På grunn av kjøretiden bestemte han seg for å sende brevet som et vanlig brev, selv om det betydde en forsinkelse på et par-tre dager.- Jeg synes dette er både rart og dumt. Dette gjelder for alle bedrifter i innlandskommunene. Jeg skjønner ikke at denne tjenesten skal koste så mye mer, så lenge Post i butikk skal fungere som et vanlig postkontor, sier Schlezinger som flere ganger tidligere har måttet dra til Kristiansand for å få sendt ekspressbrev. Informasjonssjef i Posten Norge, Robert Morberg, sier at ekspresstjenester er blant de få tjenestene Post i butikk ikke tilbyr.- Det er også enkelte andre funksjoner Post i butikk ikke har. Ut over det tilbyr Post i butikk alle basis- og dagligdagse tjenester. Vi får nok en og annen tilbakemelding på akkurat dette, men opplever det ikke som noe problem, sier han.Morberg legger til at Posten nå jobber for å få denne tjenesten til Post i butikk.- Men når det skjer, vet jeg ikke. Jeg kan heller ikke love at akkurat denne butikken i Åseral vil få denne tjenesten, sier Robert Morberg.