KRISTIANSAND: — Dette kommer til å bli en ny markedsarena for barn og voksne, sier markedsdirektør Anita Sindland Dietrichson.Blant nyhetene på Markedsplassen, er Barnas Torv.- Her vil barn kunne annonsere «ting og tang», leker og liknende ting, helt gratis, helst supplert av et bilde av gjenstanden, sier Dietrichson.Det er selvfølgelig en absolutt forutsetning av dette skjer med foreldrenes viten og vilje. Etter hvert som dette tilbudet blir kjent, ser man ikke bort fra at Barnas Torv i blant kan blir en helside i avisen.- En annen nyhet er at alle kommersielle rubrikkannonser, dvs. annonser som angår jobb, salg av hus, bil, båt, og lignende, får tilbud om formidling gjennom to kanaler - i papiravisen og via nettet, på Finn.no, forteller markedsdirektøren. - Et nytt grep for å øke inntekten?- Det er et tilbud om distribusjon av annonsebudskapet gjennom to kanaler. Det blir billigere enn om man kjøper annonseplass i avis og på nettet hver for seg, sier Dietrichson. Hun legger vekt på at Fædrelandsvennen er tidlig ute med slikt tilbud som formidling av rubrikkannonser gjennom to kanaler. Tilbudet har eksistert tidligere, men nå etableres det i full skala.- Når vi legger vekt på å forbedre tilbudet overfor rubrikkannonsørene, så er det fordi vi vet at dette er godt stoff. Det viser leserundersøkelser med all tydelighet, sier hunSamtidig er det også et mål for mediehuset å styrke seg i konkurransen overfor andre aktører i samme marked.- Mange sier at Fædrelandsvennen har jo monopol. Selv for avisdriften er det en sannhet med modifikasjoner, og på rubrikkannonsemarkedet møter vi konkurransen for fullt, både fra internett og TV2, og andre, sier hun.