KRISTIANSAND: — Det er klart dette er fremtidens vei, men folk var ikke modne for å ta den avgjørelsen, sier varaordføreren på mobil fra Søgne-skjærgården.Han hevder alle motargumenter mot dagens E 18-prosjekt ble ignorert ved Veikontoret. Nå krever han ny telling for å fastslå hvor stor del av E 18-trafikken som kun er på gjennomreise.- Jeg utfordrer dem til å gjøre en måling i dag for å se om de profeterte riktig for ti år siden, sier varaordføreren.Ifølge utbyggingssjef Arne Birkeland på veikontoret viser tellinger at det fortsatt bare er i størrelsesorden 1000 av 30.000 biler daglig som passerer forbi bykjernen.«KrF-linja» gikk via Gimlemoen, bro over Otra ved Sødal, forbi Krossen og ut på E 39 ved meieriet/Eigevannet.Harald Sødal påpeker at tunnelen mellom Bjørndalssletta og HiA på Gimlemoen er en utmerket start for fremtidig E 18 nord for Kristiansand.