KRISTIANSAND: — Jeg skjønner ikke at de tør å la være å fikse dette. Da jeg ringte og klagde i dag tidlig var det liksom jeg som måtte roe meg ned. De skjønte ikke at dette var noe å ta på vei for, og det var ikke noe «beklager», men bare «vi skal se hva vi kan gjøre», sier Grete Rypestøl.Det var mandag hun merket at noe var galt med telefonen, siden verken datteren eller moren hennes fikk tak i henne på hennes vanlige telefonnummer. Og da datteren ringte ut fra hustelefonen til sin egen mobil, var det et helt annet nummer som kom opp i mobildisplayet. Nummeret hun hadde fått tildelt uten å be om det, viste seg å tilhøre Kjell og Åse Øksnes, som bor hundre meter lenger ned i Plommeveien på Hånes. Det var en ganske sint Åse Øksnes som kunne fortelle Fædrelandsvennen at hun hadde brukt hele gårsdagen på å prøve å komme gjennom til noen i Telenor som ville ta henne på alvor. - Først ringte jeg «kundeservice» fra mobiltelefonen, men de hadde ikke begrep om service. Hun som svarte påstod nærmest at jeg var pling i bollen, og bad meg ringe feilmeldingen fra min egen døde fasttelefon. Feilmeldingen mente jeg måtte ringe kundeservice, og fortalte meg at det jeg beskrev var helt umulig. Og da jeg ringte Telenor sentralt fikk jeg høre at jeg løy da jeg fortalte at jeg hadde ringt kundeservice, sier Øksnes oppbrakt. Det var først ved tre-tiden i går ettermiddag hun fikk tak i en lokal Telenor-mann som ville høre på henne. Men ennå i går kveld hadde ingenting skjedd med telefonene hos Øksnes og Rypestøl.- Det er så jeg skjelver av sinne, sier Åse Øksnes.Litt lenger oppe i veien sitter Grete Rypestøl og slår fast:- Jeg har hørt mye rart om Telenor, men aldri at noen har fått nytt telefonnummer uten å ha bedt om det. Infosjef Per Arild Meling hos Telenor lot til å ta problemet riktig alvorlig da Fædrelandsvennen snakket med ham i går kveld.- Jeg skal ringe dem med en gang, for det henger ikke på greip at de blir behandlet slik. Her har noen kobla feil, og det må vi få rettet på så tidlig som mulig i morgen tidlig. Dette er veldig beklagelig, sier infosjefen.