KRISTIANSAND: — Prisen var i høyeste laget, men så får vi også et sterkt varemerke, sier styreformann Morten Berg i Mascot Berg Tekstil AS til Fædrelandsvennen.Han forteller at pute- og dynefabrikken hans ikke er eldre enn 10-12 år, men at den likevel er blitt Skandinavias ledende i sitt marked.- Nå hadde jeg to valg: Enten å utvide produktspekteret i bredden, eller å bevege meg lenger ut i verden med det jeg selger. Høie betyr at jeg får både i pose og sekk. Sengetøyet supplerer Mascot-dynene, mens Høies datterselskap i Malmø åpner opp overfor Europa på en helt annen måte enn før. Den nye broen over til Danmark er med på det, sier Berg.Tanker om nedbemanning på Høie sier han at han aldri har hatt.- Målet er å stimulere det gode miljøet på Høie, dyrke designarbeidet og befeste varemerkets posisjon, fremholder kjøperen.Mascot Berg Tekstil AS hadde over 20 millioner kroner på bok ved sist årsskifte.- Jeg må låne litt og tar en risiko. Men alt i alt er jeg komfortabel med dette, sier Morten Berg. Tidlig i neste uke vil han til Mosby.