OSLO: — Norske Skogs oppkjøp er dristig, mener Hauge, som er ansvarlig redaktør i Nettavisen. - Selv om de fleste avisene vi kjenner i dag også vil være her om fem år, så er det all grunn til å tro at de har færre sider. Og hvis blikket rettes enda lenger fram, vil trolig avisene ha enda færre sider - kanskje leserne selv kan trykke ut de sidene de ønsker av avisen, sier Hauge.Han tror særlig rubrikkannonsemarkedet for avisene vil smuldre bort og uthule papiravisenes økonomi verden over. Hauge peker på at den elektronisk publisering på kort tid har fått solid fotfeste, og at også de tradisjonelle avishusene påskynder utviklingen. Thomson Group i Canada selger unna sine 160 aviser i mange land for å investere pengene i elektronisk distribusjon. I England sier Murdoch-kontrollerte News Corp. rett ut at avisene er borte om 20 år. I Norge har Schibsted erfart at investorene verdsetter deres internettselskaper langt høyere enn merkenavnene VG og Aftenposten.Norske Skog forsvarer satsingen på avispapir blant annet med at det fortsatt er stort potensial for papiraviser i mindre digitaliserte markeder i Asia og Sør-Amerika.