Kristiansand: — Vi må ofte ringe opp igjen personer som har vært inne på internett og rettet opp skattekortet sitt på egen hånd. For oss som jobber på ligningskontorene, hadde det i mange tilfeller vært enklere om folk ikke hadde fulgt skatteetatens oppfordring om å foreta endringer på skattekortet på internett. Mange vet ikke hvilke opplysninger vi må ha, og da må vi bruke mye tid på å kontakte dem over telefon, sier Arnhild Hodne ved Arendal ligningskontor.I Vest-Agder mener informasjonsrådgiver Ole-Bernt Kristoffersen at overgangen til selvhjelp på internett har vært vellykket.- Mens det til tider nesten har vært umulig å komme igjennom på telefon til ligningskontorene, har folk kunnet få hjelp på internett, sier Kristoffersen.Olav Strisland fra Vennesla erfarte denne uken at han to dager på rad ikke fikk tilgang på de tjenestene han hadde behov for på skatteetatens nettsider. Da han ringte sitt lokale ligningskontor for å få hjelp, klarte heller ikke de å få tilgang på tjenestene på internett.- Vi opplever at betydelig flere retter sine skattekort på internett enn i fjor, og har ikke registrert andre problemer enn at tjenesten tirsdag var ute av drift i mindre enn en halv time, sier Ole-Bernt Kristoffersen.torbjorn.witzoe@fedrelandsvennen.no