Folk på utsiden av Coop obs. Foto: Jarle R. Martinsen
Elkjøp. Foto: Jarle R. Martinsen
Biltema. Foto: Jarle R. Martinsen
Sparkjøp. Foto: Jarle R. Martinsen
Europris. Foto: Jarle R. Martinsen
Folk handler på Coop obs. Foto: Jarle R. Martinsen
Byggvell. Foto: Jarle R. Martinsen
lyngdal7.jpg Foto: Jarle R. Martinsen

LYNGDAL: — Vi er veldig fornøyde med at sterke merkenavne som Coop obs, Biltema, Sparkjøp og Europris er med oss, sier daglig leder for Handelsparken og med hovedansvar for det kommersielle David Reme.

Handelsparken består av et senter og en park. Senteret åpnet i november i fjor, og består av 13 butikker. Det er Kiwi, Bohus, Eurosko, Jysk, Toca (blomster), Kitch'n (husholdning), Kid interiør, Ringo, Stormberg, Hos Lisbeth (klær), Rasmus Tallaksen (klær), Nille og Tilbords.

Senteret er på 18.000 kvadratmeter, som er 2,5 ganger større enn det gamle senteret.

Åpnet

Torsdag åpner i tillegg Coop obs(7000 kvm), Biltema (2000 kvm), Europris (1800 kvm) og Sparkjøp (3000 kvm) på andre siden av veien. I fjor åpnet Elkjøp (1500 kvm) og Birkeland B (3500 kvm) i dette området.

De største aktørene bak satsingen er i kjøpesenterdelen Norgesgruppen og investorene Terje Rom og Lars Pettersen.

Handelsparken

På investeringssiden i resten av Handelsparken er blant andre BRG, Forbrukersamvirket Sør, Rune Birkeland og John Våge.