KRISTIANSAND: — Jeg spurte en av de ansatte om de ikke hadde tenkt å gjøre noe med søpla. Vedkommende sa bare at de ikke hadde tid, sier en kunde til fvn.no.

Lørdag var han gjest hos familierestauranten i Sørlandsparken, og han opplevde søpla som mer og mer sjenerende under besøket.

— Det flyter over alt. Folk tråkker i brus som ligger på gulvet, søpla tårner seg opp oppå de stappfulle søppeldunkene, og det lukter faktisk dårlig her, mener mannen.

Det var ikke plass til søpla i dunkene. Kundene satte den oppå - og gikk.

Skylder ikke på kundene

— Dette høres ikke bra ut, og det kan høres ut som svikt i rutinene, og at det har vært mange gjester og kanskje for få folk på jobb, sier pressekontakt i McDonalds, Margaret Brusletto, til fvn.no.

- Men konseptet er at kundene selv skal rydde. Synes du de klager for ofte?

— Nei, vi skal ikke skylde dette på kundene, selv om det kan tenkes at noen ikke har skjønt hvordan systemet fungerer. Det er vårt ansvar at det ser ordentlig ut i restauranten, sier Brusletto.

De ansatte hos McDonalds var så opptatt at de ikke fikk tid til å rydde lørdag.