ARENDAL: -Selgeren argumenterte for at dette er en god bil, men jeg kommer meg ikke engang fram og tilbake til jobb. Bilen er totalt ubrukelig, sier en frustrert bileier til Agderposten.

Nå vil han ordne opp med selgeren, Agder Bil, og har valgt å sende saken til Forbrukerrådet.

Tveit kjøpte Mercedes'en, en 1989-modell, for 75.000 kroner for to år siden. Frem til nå har bilen stått på verksted ved Agder Bil i Arendal 17 ganger, i tillegg til en rekke andre verkstedsopphold ellers i landet. I høst måtte også Tveit bite i det sure eplet og kjøpe seg ny bil, melder Agderposten.

Urimelige forventninger

Den sviktende bilen har ført til at arendalsmannen har mistet mange arbeidstimer. Han har flere ganger krevd å få kjøpet opphevet av Agder Bil, uten å få gjennomslag. Bilselgerne mener Tveits forventninger til bilen har vært altfor høye.

-Kunden har kjøpt en veldig gammel bruktbil, og da må han regne med at deler slites ut. Vi har strukket oss langt, og kostet på omfattende reparasjoner på bilen. Jeg hevder vi har gjort det vi er forpliktet til, og at bilen er i den stand kunden kan forvente, sier salgssjef Dag Rekdal i Agder Bil.

Ingen feil i NAF-test

Han mener Tveits forventninger til bilkjøpet har vært fullstendig urimelige og hevder han aldri vil handle med arendalsmannen igjen.

I går gjennomgikk bilen en NAF-test, og det ble ikke funnet noen feil på den. Dokumentene fra testen skulle i utgangspunktet sendes med som vedlegg i Tveits klage til Forbrukerrådet.